lørdag 27. juni 2009

Bestemors gardiner

I forbindelse med dongeribukse- prosjektet fikk jeg en tanke i hodet; dra å spørre min kjære bestemor om noen gamle gardiner og stoffrester som jeg kunne få. På den måten kunne jeg lage f. eks flere puter i dongeri med innslag av andre tekstiler også! Som tenkt som gjort, og det skulle vise seg å bli litt av en opplevelse med masse latter og et overveldende utfall...



Min kjære bestmor tok gjerne en opprydding i skapene sine med det samme og ovenfor ses alt jeg fikk, og et utvalg av de mest interessante tekstilene.





Når vi så bedre etter i en av posene dukket det jammen meg noe av bestemors gamle klær også opp! Det måtte jo prøves, men "Når rumpa de er stor..." i hvertfall i forhold til den størrelsen bestemor brukte den gang da. Man kan kanskje forstå seg litt på størrelsen når man ser tittelen på en av merkelappene jeg fant på et plagg. Klærne hadde sin sjarm så jeg har valgt å la de være som de er og spare på de selv om de ikke passet.



Til min store glede var det et par ting jeg passet! Ble kjempegla' når jeg passet den lilla kjolen. Fargen er utrolig flott, men det vises desverre ikke så godt på bildet ( ja, har forarget meg over kameraets dårlige gjengivelse av fargene nok en gang..).





Til sist dukket det opp en oppskrift på en brodert pute. Et morsomt prosjekt jeg ser fram til å sette i gang med på høstens syklubber.

Denne posen dukket opp underveis også. Man kan vel trygt si at Cubus har endret logoen sin! Lurer på når de hadde denne...
Fikk mye mer enn forventet, det kan trygt sies. Hadde tenkt jeg skulle spørre oldemor om hun også hadde noen gardiner hun ikke brukte, men tror jeg først skal benytte meg av alt det jeg allerede har. Så når vi i nord ikke har det solskinnsværet det er i sør, ja da har jeg i hvertfall nok av tekstiler jeg kan pusle med! Gleder meg til å sette i gang!

3 kommentarer:

  1. Åh så fin du ble!!! Kjempefin jakke/bluse og kjole :) Gleder meg til å se deg i det! Artig med retro, det lika me :) Ja, nå kan du virkelig kose deg med symaskin og produksjon av ulike ting og tang! Kos deg :)

    SvarSlett
  2. Wow wow wow!! Herreguuuud førr en skatt du har fått:) No må du ikkje la det bli som alt papiret ditt, at du ikkje har råd å bruke det!
    Veldig stilige klea åsså! Artiarti=)

    SvarSlett
  3. Retro va et godt ord å bruke ja. E ska bruke mest mulig no når eg e heme! Etter vi fløtta så har eg en filosofi kor e ska bruke det eg har til å lage opp ting. Det e bedre å ha konkrete ting ligganes såm kan bli fine gaver, enn masse papir og anna stæsj. Men e har nok å ta av her så du må bære si i fra en dag når du e heme om du vil være kreativ ilag med meg og lage nå med tekstilan du åsså :o)

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)