tirsdag 18. november 2014

Amandastrikk: babyteppe inspirert av Arne & Carlos, og Pickles

 











































Jeg snakker varmt om Amandaprosjektet til alle jeg kjenner.
Da jeg var på "hobbyhelg" hos Majoban var det ikke noe unntak.
Der ble vi enige; hun bidro med riktig garn (garn med mer enn 60% ull) og jeg skulle strikke.
Jeg fikk garnet med meg hjem igjen og disse to teppene ble resultatet.
Det morsomme med disse strikkeprosjektene er at jeg får muligheten til å lære nye teknikker- uten å måtte strikke ha uoverkommelig store prosjekter. 
Det øverste babyteppet er inspirert av noe Arne & Carlos har i en av sine bøker.
Babyteppet på nederste bilde er inspirert av denne Pickles-oppskriften.
Måtte regne om litt for å få riktige mål til et mindre teppe, og det er så lenge siden at jeg har glemt masketallet m.m.
Upraktisk!
Da er det bare å regne på nytt igjen neste gang og være kjappere til å skrive ned.

2 kommentarer:

  1. Veldig fine tepper til et veldig bra prosjekt :)

    SvarSlett
  2. Så flink du e, og så fint å kunne bidra med noe når æ ikke strikke sånn sjøl.
    majoban

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)