fredag 27. januar 2012

DIY: Ringer og ørepynt

Selv om man er glad og fornøyd så er det alltids noe man kan fikse, ordne på, forbedre, osv. Nå var det på tide for min del. Har så mye liggende. Ser potensialet. Tar vare på ting. Legger det inn i en skuff. Der blir det liggende. Nå har det begynt å irritere. Og det er ikke nødvendig. Så da er et bare å sette seg ned og gjøre noe med det! Under er mandagens resultater. Har flere prosjekter på gang, men det er mer omfattende prosess. Når man ikke er hjemme før man skal sove, da stopper det opp. Får se hva helgen bringer.
Hva gjør man når man med en ring som har blitt misfarger? Vasker den fri for fett m.m. Finner den neglelakk fargen du vil ha. Legger på et strøk. Lar det tørke. Eventuelt tar på et nytt strøk.

Hva gjør man når man har mange perler liggende? Klipper av ca 40 cm ståltråd. Trer perlen(e) på. Surrer ståltråden rundt til en ring flere ganger. Lar hver ende ende opp på hver sin side av perlen(e) surrer rundt ståltråden flere runder for at perlen(e) skal ligge i ro.


Hva gjør man når man har noe fjær og øredobber liggende? Setter de sammen!















































Hva gjør man når man har et perlekjede som har viklet seg inn i en knute som ikke kan løses liggende? Kutter smykket i ulike deler. Setter det på øredobber.

3 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! :O)

    God helg!

    SvarSlett
  2. smart du,Silje. :) god helg t deg.:)

    SvarSlett
  3. Det er så deilig når en får ånden over seg og får gjort alt en har tenkt på lenge! En får en slags ro i sjelen. Jeg har vært syk i flere uker og har fått brukt all fritid på å gjøre ting jeg har tenkt å gjøre lenge. Ganske praktisk må jeg si ;) jeg koser meg også. Livet er bra noen ganger altså! ;)

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)