søndag 1. juli 2012

Hvordan lage eget hårbånd?












Gjett om jeg kosa meg underforberedelsene til sommerfesten! Hva er vel ikke en sommerfest uten blomster? Flotte buketter med Nelliker, Krysantemum og Peoner har pyntet leiligheten siden mandag. Og ikke nok med det. Inspirert av Prydelig lagde jeg et hårbånd til hver gjest. Tanken var å kjøpe hårbånd på H&M og lysmansjetter på Maritabutikken eller Nille. Men. Så kom jeg på at jeg hadde en svær snelle med strikk liggende. Jeg hadde masse restestoff liggende som jeg hadde et behov for å bruke. Så da. Klipte kvadratiske biter med stoff i ulikefarger 4x4cm. Sydde de fire lagene som skulle være sammen med ett sting i midten. Klipte til blomstene (4blomster til hvert av de ti hårbåndene utgjorde 40 blomster på den måten får man brukt en del restestoff!). Brukte limpistol og limte sammen noen av kronbladene slik at blomstene ble tredimensjonale. Limte deretter blomstene på ferdig oppklipte strikkbånd. Sydde båndene sammen. Voila. Hårbånd til alle mine gjester. De ble brukt på ulike måter. Sammen var vi en bukett!

3 kommentarer:

  1. Og for en bukett!!! :) Hårbåndet pynter nå opp på tavla mi, tusen takk :)

    SvarSlett
  2. Så kreativt!

    Fin blogg du har. Deg følger jeg gjerne :)

    En fin sommer til deg!

    klem
    -Vk-

    SvarSlett
  3. Fin måte å bruke opp restestoff på....restestoffhaugen (ihvertfall min) blir jo bare større og større:-) god søndag til deg:-)

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)