tirsdag 11. mai 2010

Lappeputer







Disse putene er et bestillingsverk. Før jeg satte i gang med mitt eget lappeverk ble disse til. Kantene på hver rute er ikke akkurat på milimeteren, la oss heller si at de er innenfor centimeteren. Men jeg håper det blir fornøyde eiere! Har du noen tips til hvordan man får mer nøyaktige kanter? Bildene viser for -og bakside.

I dag skal jeg til Frk. Fosli og låne symaskin. Og lys. Må nok låne en stol også. Pluss en del av kjøkkenbordet. Kan til og med hende jeg må låne litt av oppmerksomheten til henne. Erfaring rikere med lappeputene så burde man vel snart komme i mål  med lappeteppet, selv om kanskje ikke lappene der heller tangerer helt...

4 kommentarer:

  1. Supre puter!! :o)
    Tips;
    Når du skjærer/klipper til stoffene må du være pinlig nøyaktig.
    Og når du skal sy de sammen sett knappenålene midt i sømmen, da blir det nøyaktig! :O)

    SvarSlett
  2. flinkesilje! =)
    eg tenkte eg sku igang me et lappeteppe eg og, e bære ikkje kommen så langt.! veit egentli ikkje helt om eg har tålmodiheit tell d...

    SvarSlett
  3. Jeg synes det blei knallbra jeg!
    Og dessuten liker jeg skjeivt og hjemmelaga, og synes ikke rett og perfekt er på langt nær like koselig :D

    SvarSlett
  4. flink du e:) gleder meg til æi kan få råd til ei symaskin å lære meg å sy! (sånn litt mer avansert enn på barneskolen liksom...)
    Da blir det jo bra å ha noen å spørre om tips ;)

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)