torsdag 18. februar 2010

Strikketid


Jeg er nå inne i en strikkeperiode. Jeg blir veldig entusiastisk og ivrig når jeg har et mål med det jeg strikker. Det har blitt et par lester/ullsokker som Frk. Fosli fikk fordi hun fortjente det, og et til skal det bli til en annen person som vandrer lesteløs i mine omgivelser. Men først; jeg strikker noe jeg ikke kan. Dette er noe jeg har prøvd på før, og jeg gjør stadig forsøk, men får det virkelig ikke til. Enten blir de for store, for korte, en del er for liten i forhold til en annen, osv. Gir jeg meg? Nei. Følger jeg en oppskrift? Nei. Burde jeg lære snart av mine feil? Ja. Men så husker jeg aldri hva jeg gjorde fra gang til gang og hva jeg ikke gjorde, og da er man like langt. Denne gangen skriver jeg ned. Hva jeg snakker om skal du få se når det er ferdig.

Når jeg kommer hjem etter jobb er jeg ivrig etter å strikke. Så hvorfor ikke samle venner til en hobbykveld?! Tirsdagen ble jammen meg en suksess! Mange flotte mennesker kom, og jeg tror vi var så effektive på en hobbykveld som vi aldri har vært før. En kjempefin kveld. I dag derimot sitter jeg med strikkingen i fanget, tekoppen foran meg, hører Susanne Sundførs nye sang "The Brothel" på repeat, kikker i ny og ne på snøværet utenfor, og tenker på at det ikke er bare meg som er ivrig etter å strikke. Flere dager på rad har det vært flere kvinner på bussen som har strikket...

4 kommentarer:

  1. Hørtes skikkelig koselig ut faktisk. Æ strikke og. Og drikk te. Men har OL på istede for Sundfør :)
    Spent på å se ka det blir det du lage.

    SvarSlett
  2. Hihi, jeg har observert ei dame som nøsta opp garn i køen for å få deltakerbevis til spinningtime - da var jeg imponert! Synes fortsatt det er litt rart å strikke "offentlig" - samme syn på det som med amming på offentlige steder kjenner jeg :P
    Lykke til med strikkeprosjektet!

    SvarSlett
  3. eg strekke åsså krafti i disse tider! =)
    men stort sett små prosjekt.. eg har sett mamma på saken å strekke genser tell meg :D

    SvarSlett
  4. Du e ei orntli strikketaus ;) Jeg kan ikke strikke på bussen, for da blir jeg bilsjuk...

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)