mandag 5. oktober 2009

Man tager hva man haver..

Oppgave: Finn 5 bilder som forteller/ symboliserer noe om deg. Retusjer bildene ved å omgjøre de til gråtoner. Du må forandre på kontrastene og beskjære for å få frem motivet. Disse bildene skal utgjøre dekoren på en pute som du skal sy.

Dette var oppgaven 7. trinn fikk utdelt i dag. For å visualisere dette måtte jeg ha med et eksempel. Man tar det man har tilgjengelig i leilgheta på en søndag, og samme uke som jeg besøkte Stoff og stil fikk jeg jammen meg bruk for det ene stoffet! Med utgangspunkt i meg selv ble puten ovenfor til. Bildene symboliserer følgenede: Traktor fordi jeg kommer fra en gård. Rosemalingsmønster fordi det er en av mine hobbyer. Norgeskart (dog litt merkelig i formen) med rosemalingsmønster som overlapper delere av Nord Norge fordi der kommer jeg fra. Noter fordi jeg er opptatt av musikk og liker å synge selv. ART fordi jeg er interessert i kunst. Puten kunne vært mer dekorert med blonder og perler, men samtidig så skulle den inspirere guttene også. Oppgaven ble delt ut, og det blir spennende å se resultatene etterhvert...

9 kommentarer:

  1. Så flink du er, formingslærerinne Nordmo :)

    SvarSlett
  2. Takk for triveleg helsing på bloggen min! Her var det også mykje kjekt å sjå på. Du er tidleg ute med julegåver og julekort ser eg. Eg føler meg heilt bakpå, for vanlegvis er eg godt i gang på denne tida...uff, må sette i gang no!
    Så kreativt formingsoppdrag elevane dine har fått! Håpar dei går i gang med utfordringa med iver og glede.
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  3. Så artig oppgave! Det kommer sikkert til å bli mange fine og personlige puter :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Ååå, var det sånn det skulle være - kjempefint!

    SvarSlett
  5. Så morsomt!! :o)
    Stoffene kommer fra Usa:
    www.fatquartershop.com

    Ha en fin kveld,
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  6. Ååå så morsom oppgave Silje!! Skulle ønske vi også fikk sånne når jeg gikk på ungdomsskolen... Flinka!!

    SvarSlett
  7. ArtiFarti:)

    Og den hvordan-lage-kommentar-tingen veit du, den laga eg mest fordi eg sku ha et innlegg å linke til i gadgeten øverst til høyre på bloggen min. Va meininga at den fort skulle forsvinne ned på sida, e jo ikkje så spenstig et innlegg akkurat. Men rett over telleren min står altså svaret =) Smart ja!?!?!?!

    SvarSlett
  8. Hei! Så kjekt å se at du har tittet innom bloggen min! (overlykkelig over at det er andre en sambo og mamma på nordmøre som titter innom :D). Har kikket mye på bloggen din, masse inspirasjon til ting å lage selv, sånt liker jeg! Jeg oppdaget først at jeg hadde en kreativ side for et år siden, har hele tiden fått høre av lærere og foreldre at jeg aldri har hatt tålmodighet til å gjøre noe kreativt... så da tror man jo på det, men nå tar jeg igjen alt det tapte!!! (in your face alle lærere!! ;)
    Nu vel, ble litt langt denne kommentaren gitt. hehe.
    tuddelidu!

    SvarSlett
  9. I tillegg ser jeg i innlegget over at jeg ikke har fått toppkarakter i rettskrivning heller om jeg hadde levert inn dette til en lærer. hehehe Jaja, var kanskje noe med denne tålmodigheten igjen da.

    SvarSlett

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)